gotye-2

澳洲歌手Gotye所唱的這首 Somebody That I Used To Know,雖是2011年發行的單曲,在第一次聽到後,腦海中會不自覺一直浮現出這些音符。Gotye依自身經歷所寫的歌,描述戀人分手後的矛盾關係與心情。

gotye-1

gotye-5

歌詞翻譯

Now and then I think of when we were together
偶爾想起我們在一起的日子
Like when you said you felt so happy you could die
你說很幸福 幸福到死而無憾
I told myself that you were right for me
我告訴自己 你最適合我
But felt so lonely in your company
但你在身邊 我卻感到寂寞
But that was love and it's an ache I still remember
跟你的愛情 變成椎心的痛

You can get addicted to a certain kind of sadness
你總是沉溺於某種悲傷的情緒
Like resignation to the end
總是先說走不下去
Always the end
走不下去
So when we found that we could not make sense
當我們說這樣下去沒結果
Well you said that we would still be friends
你說我們還是可以做朋友
But I'll admit that I was glad that it was over
我慶辛這段感情終於結束

But you didn't have to cut me off
但你也不必做的這麼絶
Make out like it never happened
好像我們之間從沒發生過什麼
And that we were nothing
一點關係也沒有
And I don't even need your love
我又不需要你的愛
But you treat me like a stranger
但你對我就像陌生人
And that feels so rough
這也太傷人
No you didn't have to stoop so low
你也不用這麼委屈
Have your friends collect your records
請朋友幫你把東西搬走
And then change your number
還換掉電話號碼
I guess that I don't need that though
其實我也不需要知道
Now you're just somebody that I used to know
現在你只是 我熟悉的陌生人
Now you're just somebody that I used to know
現在你只是 我熟悉的陌生人
Now you're just somebody that I used to know
現在你只是 我熟悉的陌生人

Now and then I think of all the times you screwed me over
偶爾想起 你總是對我這麼壞
But had me believing it was always something that I'd done
讓我相信 這一切都是我所造成的
But I don't wanna live that way
我不要這樣過下去
Reading into every word you say
解讀你所說的每一句話
You said that you could let it go
你說你可以放手
And I wouldn't catch you hung up on somebody that you used to know
而我不會再看到 你跟你熟悉的陌生人
 
But you didn't have to cut me off
但你也不必做的這麼絶
Make out like it never happened
好像我們之間從沒發生過什麼
And that we were nothing
一點關係也沒有
And I don't even need your love
我又不需要你的愛
But you treat me like a stranger
但你對我就像陌生人
And that feels so rough
這也太傷人
No you didn't have to stoop so low
你也不用這麼委屈
Have your friends collect your records
請朋友幫你把東西搬走
And then change your number
還換掉電話號碼
I guess that I don't need that though
其實我也不需要知道
Now you're just somebody that I used to know
現在你只是 我熟悉的陌生人

(Somebody) I used to know
(陌生人) 熟悉的
(Somebody) Somebody that I used to know
(陌生人) 我曾熟悉的
(Somebody) I used to know
(陌生人) 熟悉的
(Somebody) Now you're just somebody that I used to know
(陌生人) 現在你只是 我熟悉的陌生人
I used to know
我曾熟悉的
That I used to know
那個我曾熟悉的
I used to know
我曾熟悉的
Somebody
陌生人

gotye-3gotye-4

來自加拿大的獨立樂團Walk Off the Earth翻唱Gotye的這首歌,他們把影片上傳到YouTube,5位團員同時彈奏一把吉他,各負責不同的弦位與音效,並輪流演唱、合唱,冷靜吶喊清新悅耳,展現樂團的風格又不失原曲的情殤苦味,演譯出與原曲不同的感覺。

gotye-7

http://gotye.com/
http://www.facebook.com/gotye
http://www.walkofftheearth.com/
http://www.facebook.com/walkofftheearth
詳全文 http://blog.sina.com.tw/bodyheat/article.php?pbgid=8472&entryid=618608

arrow
arrow
    全站熱搜

    militaya 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()